2011. március 26., szombat

Kolumbia II/7

KOLUMBIA
Egy mintafaluba, Guatavitába igyekszünk




Szombaton és vasárnap a tehetősebb bogotaiak idejönnek fürdeni és vitorlázni a nagyon kellemes, langyos vizű tengerben - egyszóval kikapcsolódni.





Érdekes és egyben szomorú is ennek a kis üdülőhelynek a története. Valamikor egy jelentéktelen kis falu volt itt, a tenger partján, mígnem egy napon, egyik pillanatról a másikra hatalmas vihar keletkezett, és a háborgó tengerár ugyancsak egyik pillanatról a másikra egyszerűen elnyelte a települést.





A kormányzat kárpótlásul egy modern, sajátos építésű kisvárost emelt az egykori falu helyébe. Zseniális építészeti megoldással, melyből természetesen az aréna sem hiányozhat!





Amint sétálgatunk az urcákon, feltűnik, hogy több hentesüzlet is van, de némelyikre megkülönböztető piros zászlót tettek ki. Ugyan mit jelent ez? Vezetőnk elmondja, hogy ez azt jelenti, hogy ebben az üzletben a mai napon van friss hús! Mert ami aznap nem fogy el, azt valamilyen módon konzerválni kell.





Üdülés helyett keserű élmény fűz ehhez a szép kisvároshoz. Majdnem pórul jártam, amikor a külvárosi részen bóklásztam, ahol az újjáépített ólakban folyik az állattartás. Meg szerettem volna örökíteni. Az egyik portát megközelítve készítettem is egy fotót egy asszonyról, amint az állatait vágta. Amikor azonban a gazdaasszony észrevett, óriási rikácsolással és kézzel-lábbal integetve tiltakozott. A fényképezést természetesen azonnal abbahagytam, de nem így a nagysága! A nyitott kapun át rám uszította a három dühöngő, borjú nagyságú kutyáját. Megrémülve ugrottam át a sáncárkon, ahová szerencsére már nem követtek a vérebek. Remegő lábakkal búcsúztam ettől a szép kis üdülővárostól, és örültem, hogy nagyobb bajom nem esett. Mit is tudtam volna tenni itt idegenben, ha ez a három feltüzelt állat rám támad? Itt a világ más táján, ahol még a nyelvünk is érthetetlen? A történtek miatt vegyes érzelmekkel búcsúztam al Bogotától, hiszen holnap reggel már egy helyi repülőjárattal az ország északi nagyvárosába, a Karibi-tenger partjára, Cartagénába fogunk utazni...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése