2012. április 30., hétfő

Kenya I/1

"KENYÁBAN A HALAK FEJET HŰTŐ KALAP"
Igényes szállodánk kellemes környezete

2006. március 6-án vonattal érkeztünk Pestre, majd este 7 órakor indult a repülőnk Kenyába, Mombasába. Másnap 9.10-kor szálltunk ki a repülőből a 35 fokos trópusi melegben.

Szállodánk, a 4+1 csillagos Whitesands Beach több hatalmas épületből állt közvetlenül a tengerparton. Ezek egyikében laktunk.

"Jambo!"-val köszöntött bennünket a fekete atyafi, aki minden reggel szorgosan öntözte a pázsitot.

Gondosan karbantartják a szállók környékét, gazolják a gyepet, palántálják a virágokat...

Szobánk az első emeleten volt, erkélyünk - ahová esténként imádtunk kiülni - a tengerre nézett. Igazán élveztem a zöldeskéken hullámzó, a horizont határáig terjedő, hatalmas víztömeg mormolását.

Az éttermekhez a pálmaligeteken mentünk keresztül, ahol mindig enyhe sós szellő áramlott a tenger felől. A Whitesands Hotel rendkívül igényesen kialakított és berendezett, elegáns szálloda minden elképzelhető szolgáltatással. Az egész partszakasz legelegánsabb hotelje. Érdekes kivitelezésű, kanyargó úszómedencékkel.

Íme a masszázs-házikó!

Kis tavacskák tavirózsákkal. Érdekes, hogy nem termelték a szúnyogokat, pedig a maláriaveszély miatt kötelező volt szedni a Lariamot (kivéve a "szíveseknek", akik emiatt figyelhették a szúnyogtámadást).

Szobánk erkélyéről (a pálmaligeten túl) kilátásunk nyílt a tengerre, amit persze nem kizárólag nézegettünk...