2012. szeptember 23., vasárnap

Olaszország I.

SZAKMAI UTAZÁS OLASZORSZÁGBA
Jesoloi szálláshelyünk felé

2002. április 24-én reggel elindult Pécsről egy állattenyésztőkből álló szakmai csoport, hogy részt vegyen az olaszországi Reggio Nell Emiliai Sertéstenyésztési és Húsipari Szakvásáron.

Ausztrián keresztül, Graz-Klagenfurt-Tarvisio útvonalon, szemet gyönyörködtető, festői tájon vitt az utunk. Miután már igen korán, fél ötkor indultunk, a tarvisioi pihenőn jólesett kicsit kinyújtózkodni, de tankolni is kellett.

Lempech kolléga volt a fővezér, aki egy kolleginájával és egy olaszul tudó idegenvezető hölggyel irányította a túrát. Gyönyörű hegyvidéken utaztunk, és az 1166 méter magas Pack hágón át értük el Klagenfurtot.

Útközben a magasodó hegyek karéjában a csillogó fenyves és lombos erdőktől övezett Wörthi-tóban is gyönyörködhettünk nagyokat szippantva az Alpok kristálytiszta levegőjéből.

Egyik útitársunk unszolására rövid kitérőt tettünk egy világhírű olasz virágkereskedésben. Milliónyi különféle, festékből sem kikeverhető színekben pompázó növény ontotta az illatát. Valóban megérte a fáradságot eljönni. Lehetett virágokat, de palántákat és sokféle magot vásárolni.

Mi csak egy kerámia házszámot vettünk-vittünk saját használatra. Összességében igen jóléreztem magam ezen a helyen a virágözönben.

Javában esteledett, mire a a csinos tengerparti üdülővároskába, Jesolóba értünk, ahol a Hotel Tahitiben kaptunk szobát félpanziós ellátással. Ablakunk a tengerre nézett...